15 tips om vreetbuien te voorkomen! Lees ze hier! - fitgezondengelukkig.be
Fitgezondengelukkig.be - Dé website over gezondheid en gelukkig zijn!
afvallen 19 oktober 2019
Marjolein Geen reacties

Wil je ook graag fit en gezond worden? En toch lekker eten? En weet je niet goed hoe daaraan te beginnen? Dan kan dit wel eens dé oplossing voor jou zijn!

Ja, ik wil fit en gezond worden!

Heb je ook soms veel zin om te eten. Een drang die je maar niet kan bedwingen? Er zijn oorzaken en er zijn ook oplossingen. Ontdek het hier!

In dit artikel geef ik je 15 tips om vreetbuiten te voorkomen. Heel veel mensen hebben last met vreetbuien! U bent echt niet alleen. We kennen het allemaal wel. Die onweerstaanbare drang om te beginnen eten. Die drang die komt en gaat zonder dat je er echt controle lijkt over te hebben maar is dat echt zo?

Een eetbui of een vreetbui is een moment waarop je heel veel gaat eten. De voeding die je op dat moment eet is niet gezond.

We denken dan maar aan koekjes, chips, chocolade en bijvoorbeeld dessertjes. Dat samen met nog wat kaasjes, olijven, noten en alle overschotjes die nog te happen liggen in de koelkast.

Je bevindt je in een soort van roes, waar je niet dadelijk controle hebt over de situatie. Je bent niet in staat om jouw gedachten te wijzigen waardoor je dezelfde destructieve handeling blijft uitvoeren: ETEN.

Vreetbuien zijn ongezond en brengen jouw lichaam uit balans. Ze brengen niet alleen jouw lichaam uit balans maar ook je mentale gesteldheid. Een mens is wat hij eet, maar een mens is ook wat hij denkt. En een mens eet meestal wat hij denkt. Het is dus een vicieuze cirkel.

De cirkel herkennen en hem doorbreken is de opdracht. Het zal je misschien verbazen maar het krijgen van vreetbuien en het eten van ongezond voedsel heeft eigenlijk alleen maar te maken met je geestelijke gemoedsrust. Als jij jouw gedachten in balans krijgt dan kom je immers tot het besef dat jouw lichaam dat soort voedsel niet nodig heeft.

Vreetbuien voor iedereen.

Heb jij nooit last van vreetbuien? Dan hoef je dit artikel niet verder te lezen maar heb jij wel last van die zwakke momenten waarop je zoveel drang hebt naar zoetigheid, zodat je jezelf niet meer onder controle krijgt en hele zakken chips, chocolade of een hele pot ijs naar binnen werkt…

Dan is dit artikel wel iets voor jou!

tips om vreetbuien te voorkomen

Een vreetbui is best gevaarlijk. Het brengt jou in een positie waar je beter niet in zit. Door met regelmaat jezelf tegoed te doen aan vreetbuien, maak je jouw lichaam heel ongezond. Een vreetbui kan al het gezonde werk van de dagen en de week ervoor teniet doen.

Dan mag je nog zo gezond eten en sporten gedurende de rest van de week, als je eenmaal de vreetbui inzet, geef je je lichaam eigenlijk een shock. Ook op geestelijk- en mentaal vlak is een vreetbui een dooddoener.

Na die vreetbui is het gedaan met de pret, besef je wat er net gebeurd is en voel je je slecht. Je voelt je slecht en schuldig in je hoofd, maar je voelt je ook fysiek zwak en ongezond. Je krijgt een intens instant vies gevoel over jezelf.

Wat is een vreetbui?

Je kan “een eetbui” krijgen en zoveel honger hebben, dat je tegelijk een appel, een stuk kaas, een boterham en wat chocolade eet. Dat is een eetbui. Die zorgt ervoor dat je gewoon veel zin hebt om even lekker door te eten met niet noodzakelijk ongezonde voeding aan de basis.

Maar “een vreetbui” is wel hoofdzakelijk gebaseerd op ongezond gesuikerd voedsel. Op dit moment blijft het dus niet bij een stukje chocolade, maar wel een volledig plak chocolade om daarna door te gaan naar de zak chips, een rol koekjes, een fles frisdrank en nog wat cakes, chocomousse, m&m’s en een snickers er bovenop.

Een vreetbui is het moment dat je sterk de behoefte krijgt om ongezonde dingen te gaan eten. Niet 1 stuk maar meerdere stuks en dit aan een behoorlijk hoog tempo.

Als alles op is dan krijg je na de vreetbui een groot schuldgevoel dat niet zo snel weggaat. Op dit moment zijn er allerlei negatieve emoties die het van je overnemen en ben je niet meer in staat jouw gedachten om te draaien. Je blijft de rest van je “wakkere” tijd rondlopen met een slecht gevoel omdat je weer eens toegegeven hebt aan de zoveelste vreetbui die jouw lichaam alleen maar van binnenuit kapot maakt.

Oorzaken van een vreetbui?

tips om vreetbuien te voorkomenWe weten nu wat het is, een dergelijke vreetbui, maar waarom krijgt iemand een vreetbui? Daar moeten immers redenen voor zijn.

Zoals ik al vermeldde in de intro van dit artikel zijn er bepaalde mensen die gevoeliger zijn voor vreetbuien omdat een vreetbui een mentale kwestie is.

Houd dit goed in je achterhoofd: Een vreetbui is geen lichamelijke kwestie. Je lichaam heeft niet zoveel eten nodig en jouw lichaam vraagt niet achter die troep.

Als je dit weet, dan weet je ook dadelijk dat JIJ een vreetbui zelf onder controle kan krijgen! Het is dus wel zo handig om op zoek te gaan naar de oorzaken van je vreetbuien zodat je er ook een oplossing kan voor vinden.

1. Emotie-eten.

Emotie eten is waarschijnlijk de oorzaak nummer 1 waarom mensen gaan “vreten” in plaats van eten. We zijn verdrietig en dus gaan we ons volsteken met eten omdat dat eten op dat moment een troost is. Die troost kan je toepassen op alle mogelijke negatieve emoties.

Denk maar aan verdriet, eenzaamheid, boosheid, pijn, onbegrip, zenuwen… Al dit soort emoties hebben troost nodig. Het eten zorgt voor de troost waardoor jij je weer voor eventjes beter gaat voelen. Een emotie-eter is iemand die altijd naar eten grijpt als hij of zij overmant wordt door gevoelens waar je geen controle over hebt.

Pas op: je hebt altijd controle over jouw emoties. je moet alleen weten hoe je die controle kan krijgen.

Emotionele veranderingen zoals een verhuis, een sterfgeval, een geboorte, bedrog of een scheiding kunnen zorgen voor emotionele vreetbuien. Het is dus belangrijk om jezelf positief te benaderen op momenten dat er grote veranderingen in je leven plaatsvinden.

2. Stress.

Stress is één van de hoofdredenen waarom mensen gaan vreten in plaats van eten. Het vreet ons letterlijk op van binnenuit. Het eten zorgt ervoor dat je eventjes tot rust kan komen. Eventjes helemaal niets en alleen maar eten. Dat lijkt leuk en ontspannend op het moment zelf, maar achteraf is dat een drama.

Door deze vreetbuien krijgt jouw lichaam nog meer te kampen met stress. Een overdaad aan suiker in jouw lichaam is een paniekaanval voor je bijnier! Daar wordt immers het stresshormoon geproduceerd.

Het is een straatje zonder einde: Jij ervaart stress in je hoofd (door een situatie op het werk, thuis..) je gaat eten omdat je stress hebt en even tot rust wil komen. Hierdoor geef je jouw lichaam stress, die reageert met de aanmaak van stresshormoon.

3. Gewoonte.

Ook een heel belangrijke reden waarom mensen vreetbuien krijgen is omdat ze zichzelf daar toe aangezet hebben. Ze hebben er een gewoonte van gemaakt. Een gewoonte van té veel te gaan eten en niet op tijd te stoppen. En zoals met alle gewoontes is het heel erg moeilijk om jezelf daar terug uit te trekken.

  • Vele van ons hebben bijvoorbeeld de gewoonte om om 16u een tussendoortje te eten. Iets om te happen en te knabbelen. Ah ja het is vier uur. We denken niet aan honger, we denken aan de klok. Dat is ons zo aangeleerd van in de kleuterklas.
  • Vele van ons hebben de gewoonte om na het werk, de zetel in te kruipen en een filmpje of een serie te kijken. Een beetje voor de televisie te zitten en wat te “ontspannen”. Daar hebben we dan weer de gewoonte om een zak m&m’s open te doen of een zak chips.

We eten dus vaak uit gewoonte. We eten vaak ongezonde voeding op ongezonde momenten. Daardoor zijn vreetbuien geen vreemde meer en worden ook deze een gewoonte als je jezelf niet in de hand hebt.

4. Een te hoge of te lage bloedsuikerspiegel.

Onze bloedsuikerspiegel is een belangrijk instrument om te weten te komen wat er in ons lichaam aan de hand is. Het zegt iets over onze voeding.

  • Als je eet op vaste tijdstippen dan komt dat jouw lichaam ten goede.
  • Als je weinig suikers en koolhydraten eet dan is dat ook goed voor je lichaam en dan blijft je bloedsuikerspiegel stabiel.

Maar mensen die vaak suikers eten en veel koolhydraten zoals brood, pasta, rijst, aardappelen die laten de bloedsuikerspiegel pieken en dalen op een hoog tempo. Je zal dus wisselen tussen veel energie (net suiker gegeten) en een zware dip nadien (suiker is uitgewerkt en er blijven geen échte voedingsmiddelen meer over.)

Een dergelijke onregelmatige bloedsuikerspiegel kan er voor zorgen dat je vreetbuiten stimuleert.

5. Diëten.

Een mooi woord, diëten, maar de betekenis ervan is eigenlijk “uithongeren”. En als je jezelf uithongert en jezelf te weinig calorieën toekent dan dat je lichaam nodig heeft, dan krijg je op een bepaald moment een weerslag. Jouw lichaam zal roepen om meer calorieën en meer voedsel en dan krijg je vreetbuien.

Alle effecten van een paar dagen minder eten, worden op dat moment te niet gedaan. Resultaten krijg je niet. Door jezelf dagdagelijks tekort te doen, wordt jouw lichaam boos en ziek en zal het signalen geven aan je geest om ervoor te zorgen dat er voedsel komt. Jouw geest reageert met een vreetbui.

6. Een onregelmatig leven.

drukke mensenHeel veel mensen hebben een onregelmatig leven. We werken hard, we hebben veel bezigheden naast het werk, de kinderen, vrienden en hobby’s én er is ook nog een huishouden. We weten dus zeker wat te doen tijdens de dag.

Door die drukte wordt er te weinig gesport, ongezond gegeten en te weinig geslapen. Er is geen balans.

We eten op vreemde momenten en we slapen als het ons uitkomt. We zitten uren achter de computer en we ervaren heel veel stress. Er moet elke dag gepresteerd worden.

Jouw lichaam heeft balans en regelmaat nodig. We hebben allemaal een bio ritme. Dat is iets menselijk. En het menselijk lichaam richt zich graag op dit ritme. Is het buiten donker dan wil je lichaam graag slapen en als overdag de zon schijnt dan wil ons lichaam actief zijn.

Door een onregelmatig leven te leiden is de zin naar vreetbuien veel groter. Breng dus balans in je dagen.

Conclusie.

Wil je vreetbuien voorkomen dan is het dus erg belangrijk om de oorzaak te kennen van jouw vreetbuien.

  • Waarom heb jij een vreetbui?
  • Wat is de trigger van die vreetbui?
  • Wat kan je er aan doen?

Als je de oorzaak niet wegneemt, dan zal je altijd vreetbuien blijven hebben. Het is dus belangrijk jouw oorzaak te behandelen.

O ja! Dit geweldige koolhydraatarm 30 dagen menu geeft jou alles wat je nodig hebt om gezond te worden!Het is super makkelijk en heerlijk lekker!

Ja! Ik wil het menu bekijken!

Tips om vreetbuiten te voorkomen.

chocolade cakeAls je honger hebt dan durf je wel eens met dat hongergevoel een beetje uit de bocht gaan en erg veel gaan eten. Dat is op zich niet zo erg. Je eet dan een beetje te veel maar daar is een duidelijk aanwijsbare reden voor.

Als je een vreetbui krijgt, is dat een heel ander gevoel. Dat krijg je niet zomaar onder controle. Dit betekent niet dat jij een zwakke persoon bent. H

et is wél een kwestie van jezelf te leren kennen en te proberen om de vreetbuiten uit te schakelen. Zodra je hier in slaagt, krijg je controle over jezelf en kan je terug naar een gezond eetpatroon.

Denk eraan dat je meestal vreetbuien krijgt als er suiker in je voeding zit. Mensen zullen zich namelijk niet zo snel volproppen met courgettes. Wel met snickers, koeken, chips en ijsjes. Het zijn de suikers die jouw lichaam dwingen om verder te eten.

Hier geef ik je enkele tips waarmee je aan de slag kan gaan om die vreetbuiten te voorkomen en ermee te stoppen.

Tip 1: Maak voor jezelf een keuze!

Afspraken maken met jezelf en ze dan niet nakomen, dat is ronduit belachelijk. Stel jezelf even de vraag of jij ook zo handelt naar:

  • Andere mensen toe?
  • Tegen je baas?
  • Jouw kinderen?
  • Of je beste vrienden?
  • Bij een doktersafspraak?
  • Naar collega’s?
  • Je broer of zus?

Maak je dan afspraken en cancel je die dan last minute? Nee, waarschijnlijk niet. De enige afspraken die je niet nakomt zijn die naar jezelf!

  • Vind je het oké dat jouw dochter of zoon zich vol steekt met een zak chips in de avond?
  • Waarom vind je dat wel oké voor jou?
  • Vind je baas het prima als je een dagje niet komt werken en dat niet verwittigd?

Nee, dat is niet oké. Niet tegenover andere mensen. Wel tegenover jezelf dan?

Als je deze klik kan maken in je hoofd, dan kan je alles aan. Want waarom zou het oké zijn alle afspraken netjes na te komen, alleen die naar jezelf toe niet?

Dus maak de afspraak en schrijf het op. Kies hiervoor een speciaal boekje/agenda of iets dat jij leuk vindt en schrijf hierin jouw doelen, jouw afspraken en de dingen die je gaat doen. Kijk hier met regelmaat naar en laat je niet afleiden. Je verbreekt je afspraken niet. Ook niet tegenover jezelf!

Tip 2: Eet alleen op de momenten dat je honger hebt.

Dit is ook belangrijk. Eet alleen als je honger hebt. Soms eten mensen omdat dat routine is.

  • Middag: ik moet lunchen.
  • Ochtend: ik moet ontbijt eten.
  • Vier uur: tijd om te snacken.
  • Zes uur in de avond: het eten moet klaar zijn!

Maar wat als je helemaal geen honger hebt en geen zin in ontbijt? De beste manier is om alleen te eten als je honger hebt en als jouw lichaam daar ook specifiek naar vraagt. Er is immers een verschil tussen “zin” en honger.

  • Honger dan heeft jouw lichaam energie nodig.
  • Zin dan hebben je hersenen zoet nodig.

In het eerste geval moet je gewoon een gezonde maaltijd eten, in het tweede geval moet je je lijf dat ook geven maar je hersenen vragen zoetigheid. Let hier dus mee op. Voel goed of jij honger hebt of zin. Dat verschil is duidelijk.

Het ene is iets dat jouw lichaam vraagt, het andere wordt door jouw hoofd gevraagd. Maak een onderscheid en geef niet toe.

Tip 3: Eet consequent gezonde maaltijden.

Het spreekt voor zich maar eet alleen gezonde maaltijden. Gezonde voeding. Eet geen suikerrijke troep, geen koekjes, chips en allerlei toestanden. Kies voor gezonde voeding die de natuur ons geeft.

Eet veel groenten en fruit, noten en pitten en een goede portie eiwitten, dan kan er niets misgaan en kan je de vreetbuien ook laten verdwijnen. De juiste voeding is altijd het juiste medicijn.

Tip 4: Eet niet te veel maar zeker ook niet te weinig.

Jezelf uithongeren levert niets op. Door er net voor te zorgen dat je elke dag voldoende eet en gezond voedsel binnenkrijgt  zal je ervoor zorgen dat je maag goed vol zit en geen honger moet lijden. Beweeg je met regelmaat en ben je actief gedurende de dag dan moet je ook gewoon veel en gezond eten.

Jezelf voedsel ontzeggen en gaan voor 1200cal of minder per dag is vaak gewoon te weinig. Elk lichaam is anders maar de meeste mensen zijn wel gebaad met 1500cal te eten per dag. Zeker als je gezond actief bent. Dan vraagt jouw lichaam naar gezonde calorieën zodat het optimaal kan functioneren.

Tip 5: Eet voldoende gezonde vetten en eiwitten.

Zorgen dat je een hele dag lang voldoende eiwitten eet is belangrijk. Liefst van ’s morgens vroeg bij het ontbijt. Dat kan met een eitje of een stukje kip, maar ook met een eiwitshake of wat extra eiwitpoeder in je smoothie.

Eiwitten houden je vol en geven je alles wat je nodig hebt om de dag door te komen zonder snaai-beurten.

Ook gezonde vetten zijn belangrijk. Denk eraan dat ze gezond moeten zijn. Denk dan aan avocado, sardientjes, zalm of noten. Ze bevatten goede porties gezonde vetten en geven je een lang verzadigd gevoel.

Tip 6: Eet minder koolhydraten.

Koolhydraatrijke voedingsmiddelen zorgen ervoor dat je steeds meer honger krijgt. Denk dan aan brood, pasta, rijst aardappelen. Ze wakkeren het hongergevoel aan net zoals snoep, suiker, koeken en chocolade dat doen.

Natuurlijk mag je nog een stukje brood eten of wat rijst bij je kip curry, maar zorg ervoor dat er steeds voldoende groenten op jouw bord liggen en dat je geen overdaad eet aan koolhydraten.

Een koolhydraatarm dieet is niet noodzakelijk een dieet maar een goede levensstijl. Het maakt je gezonder, ongeacht of je wil vermageren of niet.

Tip 7: Stop met suiker eten.

Suiker is het meest schadelijke dat je zelf kan gaan eten. Het menselijk lichaam heeft op geen enkele manier suiker nodig. Hoe minder je er van eet hoe beter voor jouw lichaam en je algehele gezondheid.

tips om vreetbuien te voorkomen

Eet je voldoende groenten en fruit dan heb je ook voldoende natuurlijke suikers binnen. Alle andere vormen van suikers heeft jouw lichaam niet nodig. Je kan ze dus makkelijk weglaten.

Denk er ook aan dat je “zin in suiker” stimuleert door suiker te eten. Hoe meer suiker je eet, hoe meer jouw lichaam suiker zal willen.

Tip 8: Drink het volgende drankje elke dag.

Een drankje dat de spijsvertering goed kan verder helpen is appelazijn. Het stimuleert de vetverbranding en is erg goed voor jouw organen. Elke ochtend op een nuchtere maag en in de avond voor het slapengaan, werken de stoffen van de appelazijn het beste.

  • Neem een groot glas,
  • Doe er een stevige scheut appelazijn in,
  • Vul de rest met water.
  • Drink het op.

Ik heb appelazijn met toevoeging van gember en kurkuma. Dit is extra gezond. Gember en kurkuma zorgen voor een goede circulatie in je lijf en je zal minder zin hebben in zoet en dus minder last van vreetbuien.

Tip 9: Voorkom dat je uitdroogt.

Mensen verwarren vaak honger met dorst. Je denkt dat je honger hebt, maar als je een beetje water drinkt dan gaat die honger al snel weg. Dat is dus geen honger maar wel heel veel dorst.

Veel water drinken is dus belangrijk om niet uit te drogen maar kan het hongergevoel ook minimaliseren. Daardoor zal je minder geneigd zijn om te gaan snoepen maar kan je die “zin” minimaliseren door voldoende water te drinken.

Tip 10: Slaap minstens 7u per nacht.

Het is een veel voorkomende tip maar een mens heeft nachtrust nodig. Als we jong zijn durven we wel eens lang opblijven en nachtjes doordoen, maar eens je een beetje ouder wordt merk je ook al snel dat jouw lichaam nood heeft aan rust.

Een mens moet slapen. Door te slapen gaat je geest zich ontspannen en kan je lichaam zich herstellen van de dag.

Het gemiddelde van 7-8u slaap is een gemiddelde. Algemeen wordt er aangenomen dat een man minder slaap nodig heeft dan een vrouw, maar het belangrijkste is dat mensen leren om naar het eigen lichaam te luisteren.

Ben je iemand die nooit wakker wordt zonder wekker, dan is het verstandig om het een beetje uit te proberen.

Tip 11: Wacht even voor je gaat eten.

tijd goed bestedenHet is al één ding om te weten dat een eetbui op komst is. Je voelt het aan je mentale gesteldheid en je voelt dat je de controle kan verliezen. Belangrijk op een dergelijk moment is dat je:

  • in de eerste plaats water gaat drinken en
  • in de tweede plaats een kookwekkertje zet.

Zet het wekkertje op 30minuten. Verplicht jezelf om tijdens die 30minuten iets anders te doen en dus te wachten om iets te eten.

Heb je na dat kookwekkertje nog steeds zin in zoetigheid, goed het zij zo, maar de kans is erg groot dat de bui en het verlangen naar zoetigheid, samen met het wekkertje helemaal wegtikt.

Wacht dus even voor je zomaar gaat grijpen en toegeven aan de vreetbui die je voelt aankomen. Wacht af. Een vreetbui komt maar kan evengoed zomaar verdwijnen.

Tip 12: Eet vezels, ze zijn erg belangrijk.

Vezels zijn belangrijk. Ze zorgen ervoor dat jij naar het toilet kan gaan en heerlijk lekkere drollen kan leggen. Dat is belangrijk. Niets zo vervelend als met een opstopping zitten die voor constante buikpijnen zorgt.

Eet dus voldoende vezels. Vezels vind je in groenten en fruit. Heb je last van je stoelgang dan is het nemen van een probiotica ook altijd een goede zet. Deze zorgt ervoor dat er goede bacteriën in je darmen zitten en die zorgen dan op hun beurt voor een gezonde werking van die darmen.

Een mens heeft ongeveer 30-40gram vezels nodig per dag. Als je in de ochtend veel vezels eet, dan zal je minder snaai buien krijgen dan als je in de ochtend geen vezels eet. Zorg er dus voor dat je dadelijk voldoende vezels eet in de ochtend.

Tip 13: Haal geen ongezond voedsel in huis.

Een simpele tip, nochtans zijn er heel veel mensen die zich er laten aan vangen. Haal het niet in huis. Simpel. Maar de realiteit blijkt anders te zijn. Excuses zijn er altijd :

  • De kinderen
  • Mijn man
  • Als er bezoek komt
  • De buurvrouw
  • Een nieuw product moet ik toch ééns proberen
  • Eén klein dessertje kan geen kwaad..

Redenen genoeg dus om het toch in huis te halen, maar ook redenen genoeg om het niet te doen. Doe je het niet, dan kan je helemaal niet grijpen naar ongezonde troep en dan zal je dus verplicht zijn om je aan iets gezond te houden.

Een makkelijk en zéér effectieve tip. Het werk dat je hier moet voor doen, doe je in de winkel. Ben je te snel afgeleid in de winkel en neem je toch allerlei dingen mee? Bestel de boodschappen dan online. Bij sommige winkels is dat gratis.

Tip 14: Voorkom stress en houd je gemoed positief.

Stress is een vorm van emoties en zeker als we gaan spreken over chronische stress en een gevoel van ontevredenheid. Hierdoor zal je met een constant vervelend gemoed rondlopen en dat heeft een effect op je algehele gezondheidstoestand.

Als je moe bent, gestresseerd, verveeld, geïrriteerd of eender wat nog van dergelijke emoties, dan grijp je al makkelijk naar suikerrijke voeding om je eventjes een fijn gevoel te geven. Een gevoel dat aangewakkerd wordt met suiker.

Emoties zorgen vaak voor eten, dus zorg ervoor dat je je goed voelt, dat je positief blijft en dat je zo weinig mogelijk stress toelaat.

Tip 15: Spreek een momentje met jezelf af waarop je “dit” gaat doen.

tips om vreetbuien te voorkomenAls je hard werkt aan jezelf dan mag er ook wel een momentje zijn van beloning. Een momentje waarop je even kan reflecteren en kan kijken naar wat voor goeds je al gepresteerd hebt. Een schouderklop en aanmoediging om verder te doen.

Spreek met jezelf af wanneer je de week zal bekijken, hoe en waneer je dat zal bespreken met jezelf en wat je dan als beloning kan krijgen.

Dit lijkt misschien een beetje dwaas en onnozel, maar dat is het zeker niet! Als je dit toepast zal alles vlotter gaan.

Conclusie: 15 tips om vreetbuiten te voorkomen.

Wil je vreetbuiten controleren dan zijn er een bepaald aantal aspecten waar je je zeker moet aan houden.

  • Je moet voldoende eiwitten
  • En gezonde vetten eten.
  • Je eet weinig koolhydraten
  • En je laat suiker liggen.
  • Je drinkt voldoende water
  • En je slaapt een hele nacht.
  • Je zorgt ervoor dat je niet met overmatige stress zit.

Als je al deze dingen naleeft, dan zouden snaai-partijen moeten verdwijnen.

EXTRA TIP:

koolhydraatarm 30 dagen menuIk begrijp dat maaltijden maken zonder koolhydraten en suiker, maar met veel eiwitten en vetten een vreselijke opdracht kan zijn, maar ook daar is er hulp voor. Er zijn immers tegenwoordig kookboeken genoeg op de markt die dit aanbieden.

De vraag is alleen door het bos de bomen zien en daar help ik je graag mee. Zoek je dus een goed kookboek dat je alles geeft wat je nodig hebt met eiwitrijke en koolhydraatarme recepten, dan ben je met het 30-dagen-koolhydraatarm weekmenu aan het goede adres.

Dit kookboek geeft je alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan met jouw vreetbuien en zorgt ervoor dat jij de juiste voedingsstoffen in de juiste hoeveelheden binnenkrijgt om gezond te leven. Veel succes!

O ja! Dit geweldige koolhydraatarm 30 dagen menu geeft jou alles wat je nodig hebt om gezond te worden!Het is super makkelijk en heerlijk lekker!

Ja! Ik wil het menu bekijken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *