Tips om buikvet te verbranden! Lees hier hoe je dat doet met mijn 10 tips!
Fitgezondengelukkig.be - Dé website over gezondheid en gelukkig zijn!
afvallen 11 november 2017
Marjolein Geen reacties

Wil je ook graag fit en gezond worden? En toch lekker eten? En weet je niet goed hoe daaraan te beginnen? Dan kan dit wel eens dé oplossing voor jou zijn!

Ja, ik wil fit en gezond worden!

Wil jij graag jouw buikvet verbranden? Op deze pagina geef ik je tien tips om op een gezonde manier buikvet te verbranden & ook 4 dingen die je beter NIET kan doen!

Buikvet verbranden

Onze buik is één van de vele plaatsen waar mensen vet hebben zitten dat er niet hoort te zijn. En laat het nu ook het moeilijkste soort vet zijn om weg te krijgen. Een aantal tips om buikvet te verbranden zijn dus meer dan welkom

Als je je houdt aan een bepaald aantal tips en trucs die de verbranding van dat buikvet zullen stimuleren. Er zijn verschillende manieren om buikvet te verbranden. Gebruik de goede manieren om buikvet weg te krijgen. Niet alle methodes om vet te verliezen zijn immers goed.

Buikvet is niet mooi om naar te kijken, maar buikvet is ook een gevaarlijk soort vet. Als je veel vet hebt aan de buik en je hebt een hoog percentage vet in de buikholte, orgaanvet, dan kan dat jouw gezondheid behoorlijk schaden.

Buikvet is dadelijk zichtbaar en geeft een mens dadelijk het beeld van “zwaarlijvig” te zijn. Voor vrouwen is het vaak een echt probleem. Lichamelijk maar zeker ook mentaal. Niemand wil met een dikke buik rondlopen. Niemand wil in zwempak met een dikke buik?

Een dikke buik is een duidelijk visueel bewijs dat jij niet gezond bent en daar word je elke dag opnieuw mee geconfronteerd. Wil je echt van dat vet aan jouw buik vanaf, dan zal je geduld moeten hebben en er ook de tijd voor moeten nemen om er mee bezig te zijn : het gaat dus niet vanzelf!

PLAATSELIJK VET VERBRANDEN GAAT NIET!

buikvet verbrandenHeel veel mensen denken dat ze even snel het vet kunnen wegwerken op een bepaalde plaats. “O ik heb een dikke buik , ik ga een rondje lopen en dan verdwijnt dat vet aan mijn buik.” Op deze manier zou buikvet verbranden maar al te makkelijk zijn. Helaas werkt het zo niet.

Wil je overtollig buikvet verbranden dan zal jij moeten werken aan jouw volledige lichaam. Wij bepalen zelf niet waar we als eerste het vet verliezen. Overal aan ons lichaam hangt vet en als jij wil afvallen dan zal je hele lichaam op alle plaatsen voorzichtig vet gaan loslaten.

Vaak zal dat vetverlies eerst gebeuren op de plaatsen waar je dat liever niet hebt. Bij de vrouwen zijn dat vaak de borsten. En laat dat meestal niet de plaats zijn waar wij vrouwen een kleinere maat willen. Leuk om te weten is dat er natuurlijk vet verloren wordt en dat je lichaam begint om zichzelf te herstellen en al die slechte vetcellen zal wegwerken.

Je kan dus vet aan jouw buik verliezen, maar dat gaat alleen als je je hele lichaam onder handen neemt. Het hele lichaam trainen zorgt ervoor dat het stilletjes alle overtollig vet zal loslaten en daar hoort die buik ook bij!

Geduld, consequent trainen en gezonde voeding is dus de boodschap!

HOE DOE JE DAT DAN, BUIKVET VERBRANDEN?

tips om buikvet te verbrandenEr wordt altijd heel moeilijk gedaan over buikvet verbranden maar eigenlijk is dat niet zo moeilijk. Alles wordt bepaald door de beslissingen die jij neemt.

Iedereen beslist immers zelf wat hij koopt en klaarmaakt om te eten? Meer dan dat is het immers niet.

Een mens moet gezond eten en als je gezond eet, dan krijg je een gezond lichaam. Er zijn mensen waarbij de dingen nét iets moeilijker gaan, maar voor het grootste gedeelte van de mensen is het heel simpel.

Het belangrijkste voor vet te verbranden en het belangrijkste voor jouw gezondheid is jouw voedingspatroon aanpassen. Dat is een standaard ding dat je gewoon moet gaan doen. Je kan niet hele dagen ongezonde dingen eten en dan verwachten dat je gezond bent van binnen.

Een gezond lichaam van buiten, is een gezond lichaam van binnen. Een gezond lichaam van binnen,   is een gezond lichaam van buiten.”

Je moet jouw voedingspatroon elke dag aanpassen en zorgen dat jij gezond eet. Eens per week een cheat-maaltijd kan geen kwaad maar als je weet dat je het daardoor extra moeilijk krijgt, dan doe je het gewoon niet.

BUIKVET VERBRANDEN, HOE DOEN WE DAT DAN WEL?

We verliezen geen buikvet met alleen maar buikspieroefeningen te doen. Die buikspieroefeningen zijn erg goed om de spieren zwaarder en sterker te maken, maar als er een laagje vet op hangt, dan zullen ze nooit zichtbaar zijn. Het is dus heel belangrijk om dat laagje vet weg te werken. Hoe doe je dat? Zonder enige twijfel met jouw voeding. Alles wat je in jouw mond stopt, bepaalt of je vet aanmaakt of vet verwijderd.

Abs are made in the kitchen!

Sommige mensen zitten in het idee dat je een platte buik krijgt en buikvet verbrand door buikspieren te doen. Ze liggen elke dag op de grond en doen een paar crunches maar ze zien geen enkel resultaat. Dan worden ze kwaad en zijn teleurgesteld. Maar denken dat buikspieroefeningen jouw vet verbranden is een beetje dwaas.

TIP: Wil jij graag koolhydraatarm eten? Maak dan gebruik van het koolhydraatarm weekmenu! De recepten zijn gemakkelijk en snel klaar te maken! Daarnaast val je gemiddeld een 2kilo per week af! Bekijk hier het koolhydraatarm weekmenu.

Buikvet verbranden doe je alleen door minder calorieën te eten, dan dat je er verbruikt. Zo verbrand je overtollig vet in en aan jouw lichaam. De buikspieroefeningen zullen alleen effect hebben als jij jouw vet al kwijt bent. Dan zal het trainen van spieren ervoor zorgen dat ze sterk worden en dus zichtbaar.

Daarnaast moeten we zeggen dat bewegen en oefeningen doen voor die buikspieren, goed is. Buikspieren zorgen voor een goede lichaamshouding en voor een stevig lichaam. Ze verlichten jouw rug en houden jouw bovenlichaam recht op jouw romp. Je hebt deze spieren zeker nodig, dus ze trainen in combinatie met de juiste voeding is een hele goede manier om te starten!

TIPS OM AAN DE SLAG TE GAAN MET BUIKVET VERBRANDEN.

1. Eet maximum drie keer per dag!

Drie keer per dag eten is meer dan voldoende. Het is wetenschappelijk bewezen dat jouw lichaam vier uur tijd nodig heeft om al het voedsel in je lichaam te verteren en te verbranden. Dus na vier uur is het eten verteert en kan jouw lichaam energie gaan halen uit de vet reserves. Daardoor zal je vet gaan verbranden. Zodra jij terug eet, wordt er geen energie meer gehaald uit jouw overtollig vet, maar uit de suikers die je net gegeten hebt. En ook dat duurt dan weer vier uren.

Als je constant een hele dag door eet, dan gaat jouw lichaam geen vetten meer verbranden, en dat is toch juist wel de bedoeling?

2. Sla af en toe een maaltijd over!

Dit heeft te maken met die suiker en die vetverbranding. We willen dat ons lichaam zoveel mogelijk vet verbrandt, maar zodra je eet, schakelt jouw lichaam over naar een suikerverbranding. Je metabolisme gaat niet vertragen van af en toe een maaltijd over te slaan.

Ik weet dat er tegenwoordig vaak gezegd wordt dat je 6 maaltijden op een dag moet eten om je metabolisme op gang te houden, maar dat is helemaal niet zo. Studie bewijzen dat. Je lichaam gaat pas vertragen als je 4 dagen niets eet. (bron)

Het is zelfs erg gezond om af en toe een maaltijd over te slaan en je te houden aan 3 tot 4 maaltijden per dag.(bron) Af en toe vasten voor kortere periode zorgt er immers voor dat jouw metabolisme zal versnellen! (bron) Het is bewezen dat je lichaam tussen de 4 en de 8 uren nodig heeft om echt volledig in vetverbranding modus te komen.

Als je dit dus enkele keren per week doet, dan draait jouw lijf op volle toeren! Het makkelijkst is om het ontbijt over te slaan. Na een nachtrust van 7 of 8 uren, kan je makkelijk jouw ontbijt overslaan en nog een 3-4 uren aan die vet verbranding toevoegen.

Heerlijk is dat toch? De gedachte dat jouw lijf helemaal draait op jouw overtollig vet? De mythe dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd is, is dus ook wel echt een mythe! Probeer het maar! Als je geïnteresseerd bent in intermitting fasting , dan kan je hier een artikel lezen. Het is een snelle manier om vet te verliezen.

3. Buikvet verbranden? Drink genoeg water.

water drinken

Genoeg drinken is belangrijk. Water in de eerste plaats. Groene thee. Kruidenthee. Gemberthee.

Waarom moeten we dan zoveel drinken? Om ons lichaam te hydrateren maar ook om de afvalstoffen die vrijkomen een weg te geven om uit het lichaam te kunnen stappen. Het is belangrijk dat de afvalstoffen een weg naar buiten vinden zodat ons lichaam steeds gezonder wordt!

4. Zorg voor voldoende rust: geen stress en voldoende slaap.

Voldoende slapen is belangrijk, maar ook zorgen voor een beperkte hoeveelheid stress.

Te weinig slapen is eigenlijk een vorm van stress. Jouw lichaam raakt uitgeput, heeft niet voldoende tijd om te rusten en te ontspannen en daardoor produceert het stresshormonen. Stress zorgt ook voor de aanmaak van die hormonen en die zorgen er dan weer voor dat je vet gaat opslaan. Dat is niet de bedoeling.(bron)

Houdt jouw leven zo stressloos mogelijk en slaap voldoende. Ontspan! Doe leuke dingen. Leer om jouw hoofd leeg te maken en te kiezen voor positieve dingen die op je pad komen. Ga op tijd jouw bed in! Er zijn veel artikelen over stressloos door het leven gaan. Lees en doe er iets mee.

5. Eet geen geraffineerde suikers en koolhydraten.

Het is een klassieker en iedereen weet het ondertussen maar het is gewoon echt belangrijk : Laat al die troep die vol suiker zit, staan en ongezonde vetten en koolhydraten links liggen (bron) en ga voor de gezonde versies.

Ten onrechte zijn er nog veel mensen die zagen en klagen over hun gezondheid, maar ze doen dit met in de linkerhand een pak chips en in de rechter een doosje m&m’s. Dan moet je niet komen klagen? Je wordt hier toch niet gezond van? En jij weet echt wel dat dit ongezond voedsel is!

Jij wil een gezond lichaam? Jij wil buikvet verbranden? Dan moet je geen suiker, hamburgers, frieten, chips en chocolade gaan eten!

6. Eet gezonde vetten.

Vet eten zorgt voor vet verbranden! Mensen denken vaak dat ze vet moeten laten liggen en niet mogen gebruiken. Maar het eten van gezonde vetten is essentieel voor ons lichaam. Het menselijk lichaam heeft een gezonde portie vet nodig om goed te functioneren.

Beter nog: vet eten doet vet verbranden! (bron) Maar het is natuurlijk wel zo, dat het gezonde vetten moeten zijn. Geen frituurvetten bijvoorbeeld. Gezonde vetten zorgen ervoor dat het lichaam vet gaat verbranden. Eet dus zeker voldoende vet! Gezonde vetten vind je in noten, avocado, zwarte pure chocolade of vette vis bijvoorbeeld.

7. Eet voldoende eiwitten én zeker bij de eerste maaltijd.

Het is belangrijk om genoeg eiwitten te eten en dat blijkt best lastig voor sommige mensen. Eiwitten vind je in verschillende producten terug maar zorg ervoor dat je er voldoende van eet. Niet een beetje, maar genoeg. Te weinig eiwitten zorgt ervoor dat je niet in staat bent om jouw lichaam draaiende te houden.

Ook bij de eerste maaltijd die je eet, moet je eiwitten eten. Het eten van eiwitten bij je ontbijt zorgt ervoor dat jouw metabolisme dadelijk goed op gang komt! En dat is heel belangrijk om de dag goed te beginnen.

Er zijn verschillende redenen om meer eiwitten te eten in de ochtend. Ze geven jou een vol gevoel waardoor je minder aan eten gaat denken (bron). Ze zorgen ervoor dat je voller zit en je dus ook minder eten nodig hebt. Op die manier kan je makkelijk gaan minderen in calorieën. Door het eten van eiwitten kan je makkelijk 300calorieën per dag minder eten. (bron)

Vind je het lastig om veel eiwitten te eten? Dan kan je altijd een eiwitpoeder kopen en zo een milkshake maken met een extra portie eiwitten. Je kan deze poeders toevoegen aan smoothies, pannenkoekjes, havermout of chiapudding. Maar ook kan je ze bij jouw potje yoghurt doen of er gewoon een lekkere milkshake van maken.

8. Bewegen is belangrijk!

sporten

Het is niet voor iedereen evident, om de sportschool binnen te lopen en daar elke dag een uur bezig te zijn, maar het goede nieuws is dat dat ook niet moet! Je kan even gaan wandelen : de hond uitlaten, de kinderen naar school wandelen, te voet naar de winkel.. Er zijn verschillende manieren om te bewegen.

Ga je graag zwemmen, doe dat dan! Hou je van touwtje springen of ping-pongen of een match squashen? Het kan allemaal zolang het maar iets is, waar je lijf voor in beweging moet komen! Een half uurtje per dag is een perfect begin! En als je een uurtje kan sporten, dan wordt het helemaal top!

De meest effectieve oefeningen zijn korte, hoge intensiteitsoefeningen (HIIT). Deze vorm van training zorgt ervoor dat je de hoogste vetverbranding behaald. Er zijn verschillende studies (bron) en onderzoeken naar gedaan, die allemaal bevestigen dat korte krachtige oefeningen efficiënter zijn, dan het cardio-trainen.(bron)

Probeer 3 keer per week 20 minuten te werken met HIIT oefeningen en je zal grote verschillen gaan zie in je lichaam. Wil je het makkelijk maken en lekker thuis sporten, dan kan dat ook! Lees dit artikel even en bekijk eens hoe geweldig veel voordelen het heeft om van thuis uit te sporten! En hier vind je mijn top 3 van favoriete thuiswerk fitness mogelijkheden!

9. Koud hebben is goed!

Ja, ik ben ook geen grote fan van de koude, maar het is wel goed voor jouw lichaam. Een lichaam dat koud heeft, moet harder werken en dus heeft het meer energie nodig en gaat het meer verbranden. (bron)

TIP: Wil jij graag koolhydraatarm eten? Maak dan gebruik van het koolhydraatarm weekmenu! De recepten zijn gemakkelijk en snel klaar te maken! Daarnaast val je gemiddeld een 2kilo per week af! Bekijk hier het koolhydraatarm weekmenu.

Je kan bewust de chauffage wat lager zetten in de wintermaanden, gaan zwemmen in het koude zwembad om de hoek, een truitje minder aantrekken bij jouw ochtendwandeling, of een koude douche nemen. Ook het drinken van ijskoude drankjes zorgt voor extra verbranding!

10. Drink groene groente-smoothies!

Drink een paar keer per week een groene groente smoothie! Deze zijn super gezond en zorgen dadelijk voor een gezondheid-boost in jouw lichaam. Groenten smoothies zitten vol met groenten en smaken ook erg lekker en verfrissend. Je krijgt er veel energie van en het is een makkelijke manier om jouw hoeveelheid groenten binnen te krijgen.

Je kan van een smoothie zelfs een volledige maaltijd maken, als je er wat extra noten of havermout bij doet. Wat extra pitjes of wat eiwitpoeder. Lekker smoothies met water maar ook met amandelmelk. Keuze genoeg en je wordt op slag actief en blij van.

Hier heb je een artikel over smoothies en juices! Lees het zeker, je zal er veel informatie over vinden. En als je dadelijk aan de slag wil gaan met het maken van een smoothie, dan kan je in dit artikel 3 overheerlijke recepten vinden!

BUIKVET VERBRANDEN: WAT ZAL ZEKER NIET WERKEN!

1. Crash-dieten

Of helemaal niets meer eten of veel te weinig. Het brengt niets op. Misschien een kortstondige blik op de weegschaal die je zegt een paar kilo’s kwijt te zijn, maar de kans is groter dat je wat water kwijt bent, dan dat je jouw vet kwijt bent. En hoe lang ga je dat volhouden? En dan weet je natuurlijk ook wel, zodra je terug gewoon eet, dat het er terug bij komt!

Als je minder gaat eten zorg dan tenminste dat je de juiste voedingsstoffen binnen neemt. Een crashdieet van een yoghurt en een cracotte gedurende een hele dag levert niet op. Je zal je slecht voelen en je lijf krijgt kan zo niet werken.

Er zijn verschillende gevolgen als je begint met een crashdieet. Eén van de belangrijkste zijn je hormonen die uit balans raken (bron). Als je wil vermageren is het net heel belangrijk dat die hormonen goed werken en netjes in een juiste balans zitten.

Als je toch voor een drastische vermindering wil gaan in eten en calorieën zorg dan dat de calorieën die je wél binnenkrijgt, gezond zijn. Drink smoothies of juices en dik ze goed aan met veel extra eiwit, noten en gezonde vetten.

2. Pillen nemen.

Ga geen pillen nemen. Er is zoveel rommel op de markt, je weet niet wat er in die pillen zit. Het helpt niet, het biedt geen oplossing en vaak zijn deze pillen schadelijk.  Zijn het onschadelijke pillen dan zijn het hoogstwaarschijnlijk placebo’s en werken ze alleen als jij jouw voedingspatroon aanpast! Dus heb jij zelf gezorgd voor de verandering en heb je die pillen dus niet nodig om gezond te zijn of te vermageren.

Laat je niets wijsmaken. Al die pillen zorgen zeker niet voor een gezond lichaam.

3. Geen vet meer eten.

tips om buikvet te verbranden

Jouw lichaam heeft vet nodig. Gezonde vetten. Maar wel vet! Geen vet meer eten, is heel schadelijk voor het goed functioneren van jouw lichaam. Eet dus voldoende gezonde vetten.

4. Opgeven en gewoon stoppen.

Stop niet met gezond eten als je na een week nog geen buikspieren ziet verschijnen! Dat kan toch ook niet? Die buikspieren moet je trainen met oefeningen en dat laagje vet haal je eraf door gezond te eten. Doe dit geduldig en neem er de tijd voor en dan zal je beloond worden met een mooi gezond lichaam en met de strakke buik waar jij al altijd van gedroomd hebt!

BMI berekenen
Het berekende BMI is

Jouw BMI is te laag. Het is belangrijk dat je voldoende en juiste voeding eet. Het receptenboek “Fitchef Turbo” kan je hier heel erg goed bij helpen.

Je hebt een goed BMI. Ben je toch niet helemaal tevreden en wil je toch graag wat kilo’s kwijt, dan kan de afslank receptenbijbel je hierbij helpen, samen met een goede training voor je lichaam, lukt dat zeker!

Je hebt een hoog BMI! Het is belangrijk voor je gezondheid om hier iets aan te doen. De afslank receptenbijbel is het perfecte receptenboek om je hierbij te helpen.

JE WIL BUIKVET VERBRANDEN? EEN DUWTJE IN DE RUG MET DE STRAKKE BUIKSPIEREN KETTLEBELL WORKOUT!

De Kettlebell Workout is het meest succesvolle thuis fitness programma. Je kan lekker van thuis uit aan je lijf werken zonder je te moeten verplaatsen naar de fitness. Je krijgt maar liefst 5 DVDs + Fitness tool namelijk de Kettlebell!

kettlebells

Alle dvd’s staan vol met oefeningen en je kan jezelf opwerken naar een steeds hoger niveau. Jouw buikvet zal wegsmelten en jouw buikspieren komen te voorschijn. Trainingen met een kettlebell zijn super efficiënt. Het zijn oefeningen die geschikt zijn voor iedereen en die op korte termijn verschillen laten zien in de spiegel. Hoe heerlijk zou het zijn om op een paar weken tijd tevreden te zijn met jouw lichaam en eindelijk die kleren te kunnen aandoen, die je zo graag wil dragen?

Er is een strakke buikspieren kettlebell workout voor dames en heren! Speciaal afgestemd op het vrouwenlichaam en op het mannenlichaam om optimale resultaten te kunnen behalen!

Wil je meer informatie over de Strakke buikspieren Kettlebell Workout voor Vrouwen? Klik op de knop hieronder en je komt op de website met meer info!

Ja! Ik wil meer informatie!

Wil je meer informatie over de Strakke buikspieren Kettlebell Workout voor Mannen? Klik op de knop hieronder en je komt op de website met meer info!

Ja! Ik wil meer informatie!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *