Kipsalade met pistache, walnoten en avocado! - fitgezondengelukkig.be
Fitgezondengelukkig.be - Dé website over gezondheid en gelukkig zijn!
recepten 9 juni 2019
Marjolein Geen reacties

Wil je ook graag fit en gezond worden? En toch lekker eten? En weet je niet goed hoe daaraan te beginnen? Dan kan dit wel eens dé oplossing voor jou zijn!

Ja, ik wil fit en gezond worden!

Een heerlijk lekker en makkelijk te maken recept. Een gezonde salade voor mooie dagen. Vol boordevol positieve voedingsstoffen om jouw lichaam blij te maken!

kipsaladeVandaag krijg je weer een receptje voor een heerlijk lekkere salade. Deze is niet zo moeilijk te maken en toch zeer voedzaam en gezond. Een kipsalade kan super lekker zijn en makkelijk klaar te maken want salade is gezond, kip is voedzaam en het zit boordevol gezonde eiwitten.

Met deze salade krijg je dus alles wat je nodig hebt. Groenten, eiwitten en een gezonde portie vetten dankzij de avocado en de noten.

Je kan bij deze salade andere zaken eten, maar het hoeft niet. Ik ken mensen die steeds zeuren als ze salade eten omdat ze dat zogezegd geen echte maaltijd vinden.

Dit komt omdat het idee van “patatten, vlees en groenten” goed vastgeworteld zit in onze maatschappij maar het hoeft echt niet zo te zijn.

Een maaltijd zonder pasta, rijst of aardappelen is immers veel voedzamer. Pasta, rijst, aardappelen en brood zitten vol granen en dus koolhydraten. Koolhydraten worden in ons lichaam omgezet tot vet. Als je een gezond lichaam wil, kan je dat dus beter vermijden.

Een salade is een heerlijk voedzame maaltijd zonder ingrediënten die je overbodig ziek, zwaar en log maken. Daardoor heb ik op mijn blog alleen maar recepten staan waarmee je gezond en voedzaam kan eten. Je zal de positieve effecten daarvan onmiddellijk voelen op jouw lichaam.

Gezonde Kipsalade.

kipsaladeWe maken vandaag een kipsalade. Een salade met kip, avocado en pistache noten. Allemaal heel lekker en voedzaam. Lust je iets niet van de ingrediëntenlijst dan is het natuurlijk aan jou om te kiezen of je deze ingrediënten verwijderd of je ze leert eten.

“Niet lusten” dat is toch vaak iets voor kleine kindjes. Grote mensen LEREN eten, zeker als je weet dat het goed is voor jouw gezondheid. Producten eten die goed voor jou zijn is toch ook een kwestie van volwassen zijn en keuzes maken.

Deze salade is erg snel klaar. Het kost niet veel tijd om gezond eten klaar te maken.

Het is ook vaak een excuus van mensen om dan maar snel een pizza in de oven te steken, maar koken hoeft niet lang te duren. Het is een kwestie van groenten snijden en wat vlees bakken, de rest gaat haast vanzelf.

Bij deze kipsalade is dat net zo. Het duurt ongeveer twintig minuutjes om deze maaltijd op tafel te toveren. Eens alles klaar, kan je lekker genieten. De kipsalade is zo gezond dat je er best veel van kan eten. Geen porties tellen of macro’s. Gewoon genieten.

Groene groenten.

Groene groenten zijn de gezondste daardoor is een salade altijd een goede keuze. Zo krijg je immers op een makkelijke manier heel veel groenten binnen en ineens ook alle goede voedingsstoffen. Groene groenten zoals asperges, broccoli en courgettes zijn geweldig gezond en sla -in alle vormen en soorten- hoort hier ook zeker bij.

Er zijn verschillende soorten salade en ze kunnen jou alles geven wat je nodig hebt. Een combinatie van traditionele sla-soorten met een handjevol spinazie is altijd de beste keuze! Een voordeel is ook dat salade niet veel calorieën bevat en je er dus echt heel veel mag van eten.

Het gevoel van lekker vol te zitten is niet onbelangrijk. Als je immers constant het gevoel hebt niet voldoende gegeten te hebben en honger te moeten lijden, dan houd je een gezonde levensstijl niet zo lang vol. Het is daardoor dat je zal gaan snaaien en grijpen naar zoetigheden.

RECEPT: Kipsalade met pistache en avocado.

Een salade eten is een makkelijke manier naar gezond, snel en lekker. Keuze genoeg, variëren zoveel als je zelf wil. Je moet alleen een paar leuke combinaties weten te vinden.

bramen

Deze salade met kip is super lekker. Je kan met kip ook alle kanten uit en dat zie je ook aan dit gerechtje. Kip combineert goed en laat zich op allerlei manieren klaarmaken.

Deze salade bevat weinig koolhydraten en past dus perfect in een koolhydraatarm dieet of de ketogene levensstijl. Deze kipsalade bevat een gezonde portie eiwitten en ook een portie gezonde vetten. Beiden heb je nodig om lekker slank te worden.

Wat heb je nodig?

  • Grote slakom
  • Snijplank
  • Koksmes
  • Grillpan of gewone pan
  • Lepel

Ingrediënten.

  • 500gram kipfilet:1 kipfilet per persoon
  • Parmezaanse kaas
  • 2 eieren
  • peper en zout
  • Sla: gemengde sla, rucola, spinazie
  • Braambessen en blauwe bessen
  • Pistache noten
  • Walnoten
  • Sesamzaadjes
  • Kokosolie en olijfolie
  • 2 avocado’s: 1/2 halve avocado per persoon
  • Koriander
  • Peper en zout
  • Mayonaise
  • Citroen
  • Look
  • Stevia

Je kan kiezen welke soorten sla je neemt. Sla is voedzaam maar de ene sla is voedzamer dan de andere. Zo zijn bijvoorbeeld Romeinse sla en rucola erg voedzaam omdat ze weinig koolhydraten bevatten en veel goede voedingsstoffen.

Maar voor deze salade kan jij immers zelf kiezen wat je het liefste eet en waar je zin in hebt. Soms ben ik lui en dan neem ik een zakje gemengde salade uit de winkel. Dit zakje samen met wat veldsla en een goed handje vol spinazie vind ik een erg goede combinatie.

Wil je graag het volledige receptje bekijken op een filmpje, ga dan via hier naar You Tube!

Ik voeg consequent altijd een beetje rauwe spinazie toe aan mijn salades. Spinazie zit vol ijzer en andere goede voedingsstoffen die een lichaam nodig heeft om goed te kunnen functioneren dus kan je het toevoegen tot jouw maaltijd, doe het dan ook. Het zal je sterker en gezonder maken.

Hoe maak ik het klaar?

kipsaladeAls je alle ingrediënten bij de hand hebt en jouw materiaal staat klaar dan kan je eraan beginnen. De voorbereiding is alles. Zet alles klaar, dat bespaart tijd en werkt het meest efficiënt.

Salade.

Neem een grote slakom.

Ik heb een leuke houten slakom die erg groot is. Ooit eens gekocht in de ikea en ze blijft dienst doen. Eender welke kom is goed, maar een grote slakom is altijd leuk omdat je dan alles goed door elkaar kan mengen.

  • Doe er de sla in die je gekozen hebt.
  • Meng alle sla goed door elkaar.
  • Neem de blauwe bessen en eventueel bramen.

Ik hou van bramen. Ze zijn lekker zoet en super gezond. Ze zitten vol antioxidanten. Daardoor gebruik ik ze vaak in gerechtjes. Je hoeft ze niet te gebruiken als je ze niet lekker vindt, of niet kan vinden. Alleen blauwe bessen is evengoed.

  • Meng de bessen en bramen onder de sla.

De kip.

  • Snij jouw kipfilet in mooie platte stevige stukken.
  • Kruid met peper en zout, langs beide kanten.
  • Kluts 2 eitjes door elkaar in een bord.
  • Neem een ander bord en doe daar de parmezaanse kaas in.
  • Dop je kipfilet in het ei en daarna in de kaas.
  • Zorg dat de kip goed volhangt.
  • Herhaal het eventueel twee keer.

Zet de kip nu even opzij op een bordje en kruid nog even met peper en zout.

  • Neem de pan.
  • Doe er een klontje kokosolie in.
  • Laat smelten.
  • Als de olie warm is, leg je de kip in de pan.
  • Bak langs beide kanten goudbruin.
  • Draai het vuur zachter en laat zachtjes garen.
  • Bestrooi met sesamzaadjes.

Dressing.

kipsaladeTijd voor het sausje. Een salade is maar half lekker als het niet overgoten wordt met een heerlijk sausje. Dit sausje is makkelijk en eenvoudig klaar te maken. En je hebt er niet veel voor nodig.

  • Neem een mengkommetje.
  • Doe er 5 lepels mayonaise in.
  • Pers een halve citroen.
  • Twee eetlepels olijfolie.
  • Drie drupjes stevia.
  • Beetje zout.
  • Theelepeltje look.
  • Roer alles goed door elkaar.

Avocado en noten.

  • Snij de noten in kleine stukjes.
  • Pel de pistache noten.
  • Neem de walnoten en snij ze in stukjes.
  • Neem de avocado en snij in twee.
  • Snij de avocado in schijfjes of blokjes.
  • Bestrooi met een beetje zout.

Avocado en noten bevatten heel veel gezonde vetten. Deze hebben we nodig om af te vallen maar ook gewoon om genoeg energie te krijgen. Een mensenlichaam haalt zijn energie het liefst uit vetten. Door de Westerse maatschappij is onze consumptie vooral gericht op suiker.

Daardoor zijn onze lichamen allemaal ontregelt en draaien ze op suiker en dus halen ze energie uit koolhydraten en suiker ipv uit de natuurlijke gezonde vetten. Mensen worden zo steeds dikker en lopen rond met suikerverslavingen die hen van binnenuit ziek maken.

Hier kan je het receptje bekijken op Youtube! Vind je het leuk? Laat het dan zeker weten!

Dit kan je tegengaan door suikers en koolhydraten te vervangen door gezonde porties natuurlijke vetten. Als je dit consequent doet, en je doet dit bijvoorbeeld via het keto-dieet, dan zal jouw lichaam terug leren om vet te gebruiken als energiebron. Zo zal je lichaamseigen vet verbranden en veel meer energie krijgen.

Afwerking van de kipsalade.

Neem een mooi bordje om je salade in op te dienen. Het slaatje leent zich ook om mee te nemen naar het werk maar houdt de dressing dan wel apart zodat de salade niet te wak wordt.

  • Doe eerst de salade uit de slakom op jouw bord.
  • Snij de kip in reepjes en leg op de salade.
  • Leg er een halve avocado op.
  • Bestrooi de salade met de noten.
  • Overgiet met een goede scheut mayonaise dressing.

SMAKELIJK!

Conclusie kipsalade!

keto revolutieEen salade kan heerlijk lekker zijn en makkelijk snel om klaar te maken. Het is voedzaam en je krijgt een fijn voldaan gevoel zonder dat je opgeblazen bent van koolhydraten of suikers.

Houd je van dit soort recepten, dan heb ik er nog heel veel op mijn blog. Ga zeker een kijkje nemen en maak ze lekker klaar. Zo kan je genieten van lekker eten en een gezond lijf.

Wil je graag beginnen met een gezonde koolhydraatarme levensstijl dan kan ik je zeker dit programma aanraden! De Keto Revolutie is het TOP programma om van jouw lichaam een echte vetverbrander te maken! Wil je dus naar een gezond lichaam, dan is dit programma een absolute must. Lees hier mijn review!

Ja! Ik wil ook graag méér energie en efficiënt afvallen met gezonde voeding en makkelijke recepten!

Ja! Ik word gezond!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *